Časté otázky

Čo znamená označenie svietidiel RED?

Jedná sa o svietidlá, ktoré sme pre Vás špeciálne vybrali.Tieto svietidla spĺňajú jednoduchý ale efektívny design pre vybavenie moderných bytov. Tieto svietidla sú pre Vás ihneď dostupné.

Sú svietidlá dodávané vrátane "žiaroviek"?

Svetelný zdroj (žiarovka) nie je súčasťou väčšiny svietidiel. Je možné ich však na požiadanie dodať. Iným prípadom je väčšina LED svietidiel, ktoré už majú svetelný zdroj integrovaný a cena svietidla je teda vrátane LED zdroja.

Aké typy "žiaroviek" môžem stmievať?

Stmievať je možné všetky halogénové zdroje, ktoré sú 230V. Niektoré 12V halogénové zdroje sa dajú stmievať pomocou stmievateľného transformátoru (záleží na type svietidla). Stmievať je možné i niektoré LED-diódové zdroje/svietidlá.

Ušetrím elektrickú energiu ak použijem stmievač?

Svietidlá, ktoré sú vybavené stmievačom alebo sú zapojené na externý stmievač, slúžia nielem k navodeniu príjemnej atmosféry, ale majú aj funkciu ekonomickú. Čím viac svietidlo stlmíte, tým menej elektrickej energie využívate.

Môžu mi LED-diódové svietidlá plne nahradiť existujúce osvetlenie?

LED svietidlá a LED žiarovky idú veľmi rýchlym vývojom dopredu. Obecne však platí, že LED diódy sa používajú pre orientačné osvetlenie chodieb, schodísk, vonkajších chodníkov, fasád alebo ako svietidlá dekoratívne. Ako hlavné osvetlenie sa tieto svietidlá v súčasnej dobe neodporúčajú.

Aké svietidlá môžem použiť do kúpeľne?

Kúpelňa je priestor s veľmi špecifickými podmienkami. Preto je nutné týmto podmienkam podriadiť výber svietidiel. Tieto svietidlá musia splňovať ochranu proti vlhkosti, ktorá sa udáva číslom IP. Minimálny stupeň ochrany má číslo IP21. Kúpelňa sa delí do rôznych zón, ktoré kladú na dané svietidlá iné nároky. Plánik a podrobné informácie nájdete v záložke UŽITOČNÉ INFORMÁCIE.

Je možné reklamovať "žiarovky"?

Na svetelné zdroje (žiarovky) sa nevzťahuje záruka. Životnosť uvádzaná v hodinách je orientačná pomôcka výrobcu naznačujúca kvalitu. Nie je merateľná ani odvoditeľná. Funkčnosť zdroja je treba preskúšať pri objednaní. Neskoršia reklamácia nie je možná. Výrobcovia reklamácie zdrojov neprijímajú.

Ako postupovať pri reklamácií?

K reklamácií je nutné priniesť/dodať reklamovaný tovar na našu predajňu a predložiť daňový doklad o kúpe daného produktu. Reklamácia je následné, v prípade kladného posúdenia, riešená opravou alebo výmenou za nový kus

Môžem získať zľavu?

Áno. Zľavu môžete získať na väčšiu objednávku alebo pri dlhodobej spolupráci. Konkrétne informácie Vám poskytne obchodník pri zadaní objednávky.